petterssoonamanda

Alla inlägg under januari 2013

Av amanda pettersson - 21 januari 2013 20:00


Hej, imorse vid 11 ungefär gick jag ut för att träffa marcus, vi kollade runt i affärer eftersom det är halva reapriset på endel ställen nu, vi kollade på ur & penn där dom hade massa billigt också, fast jag köpte bara 2 armband, ville ha ett fint halsband men hittade inget som passade mig tyvärr.. Sen fikade vi lite kladdkaka som vanligt när vi är på stan, så gick vi hem och så åt jag lite, sen vänta jag på att jocke skulle komma vilket han gjorde ganska fort, då duschade vi och nu ligger vi i sängen, har precis ätit en macka med varm oboy till, fisen sover som vanligt.. Kollar på tvn också och lyssnar på musik. Tänkte börja kolla på en ny serie jag laddat ner The Secret Life of the American Teenager någon som har sett den? Hoppas på att den är bra iallafall, sen ska jag sova faktiskt, imorgon är det skola, mina 2 första lektioner är inställda så börjar 10.50 och slutar 11.45 känns ganska ovärt faktiskt att gå dit 1 lektion när det är SO och den läraren inte ens är där, men jaja.. 

 

 

       

Av amanda pettersson - 20 januari 2013 17:46


Helluu, igår åkte jag och handla lite godis och sånt innan jag åkte hem till jocke som tyvärr låg och sov som vanligt, så jag satt på dexter, sen one tree hill, och sen kolla jag några filmer, låg i sängen hela kvällen med honom bredvid mig, så vakna vi halv 6 imorse, jocke gick upp då men jag fick fortsätta sova till halv 10, sen gjorde vi rostade mackor med ost & marmelad och efter en stund åkte jag, och nu hoppas jag på att han kommer och sover så jag kan sova skönt inatt..

 

Tänkte också berätta att det förmodligen kommer hända en liten förändring på bloggen, men det är inte säkert än så vill inte säga nått än, det märks om någon dag.

 

 

Av amanda pettersson - 19 januari 2013 14:40


Hejsan, tänkte berätta om min kväll igår och lägga in några bilder..

Kvällen började med bowling med Marcus och Alexandra, vi drack lite och åt lite mat där också, jag kom 2a denna gång, det gick inte lika bra som det brukar, men sen gick vi därifrån lite efter klockan 10, för att hinna till bells innan dom började ta inträde, där träffa vi massa folk, så satt vi och prata och sjöng osv, tills vi tröttna på att sitta still så vi dansade, i flera timmar.. Hade otroligt kul med alla som var med, det va egentligen inte meningen att vi skulle ut på krogen igår, men jag är glad över att vi drog dit ändå. Så vid typ kvart över 1 drog jag hem men jocke va inte hemma än så jag ringde då låg han och sov hos nån, så han gick hem.

Så kolla vi lite film innan vi la oss och sov, dock fick vi inte så mycke sömn för han kunde inte sova, så han gick upp vid halv 8, medans jag sov en stund till. 

 

     

Av amanda pettersson - 17 januari 2013 21:29


Ligger i sängen bredvid gosen och kollar på tv, han sover redan och jag väntar på att fråga olle dokumenteren ska börja.. har fått hem 2 paket idag, både från halens och även en biljett till stiftelsen som jag och Sofie ska till, jag längtar, det passar bra till min födelsedag också så får se om jag firar då. men nu ska jag lägga ifrån mig telefonen så får alla sova gott och ha en bra kväll, puss! :)

Av amanda pettersson - 16 januari 2013 20:47


Helluu, ligger i sängen bredvid en sovande gospojk, han har sovit i flera timmar, tänkte göra detsamma snart, men först blir det att kolla lite tv och så tänkte jag visa er hur fullt det är överallt här inne.. Visade ju min hylla med nagellack förut, den är överfull, + att byråerna är fulla också, tänkte visa kort på mina 2 garderober och min skohylla, i skohyllan får det inte plats något mer, har redan fått ställt undan fler skor i garderoben, hade gärna haft en till skohylla, om jag bara hade plats..

 

   

 

Av amanda pettersson - 16 januari 2013 13:56


Hejsan, fick en kommentar igår kväll om jag kunde visa alla nagel saker jag har,

och jag har faktiskt tänkt att göra det ändå,

så jag passar på nu när någon ändå frågade.  

 

Bild 1 - Naglar

Bild 2 - Penslar & lim

Bild 3 - Filar

Bild 4 - Större glitter "pärlor"

Bild 5 - Glitter

Bild 6 - Fimostavar och hjul

Bild 7 - Strass hjul med stenar i olika former

Bild 8 - "stickers"

bild 9 - Alla mina nagellack

 

                 

 



Av amanda pettersson - 15 januari 2013 22:21


Hejsan, dagen började med skola halv 9, slutade egentligen kvart i 12 men gick hem typ vid 11, vilade lite och åt en macka sen gick jag hem till Jocke, där jag fick mina skal som jag har längtat så efter, som jag också visa på bild förut, men i detta inlägg kommer det bättre, beställde ju saker till naglarna också, älskar ju sånna små saker att fixa naglarna med. Och nu ska jag sova inför en ny skoldag imorgon, Jocke ska sova här imorgon också, det ska bli skönt att inte sova ensam. 

 

   Så vi hörs imorgon, & godnatt  

 

     

Av amanda pettersson - 15 januari 2013 14:16


Hejsan, sitter hos Jocke och har precis kollat på mina nya mobilskal, tänkte visa bättre bilder sen men ville skriva ett kort inlägg nu och berätta att vi hörs sen, puss!

Ovido - Quiz & Flashcards