petterssoonamanda

Alla inlägg under december 2012

Av amanda pettersson - 27 december 2012 22:34


Hejsan, vaknade vid 11 imorse, vid 12 ungefär skrev Marcus och frågade om vi skulle åka till karlstad för han ville kolla lite, självklart följde jag med, man säger ju aldrig nej till shopping. Så vi var där hela dagen tills jag fick ett samtal om att jag måste komma hem. Så då åkte vi hem, här hemma var Melwin & väntade på mig, så fick han duscha & lite så, så drack vi litte varm oboy, och nu har vi kollat på nalle puh hela kvällen och väntat på att mamma ska komma hem, så nu blir det väl att sova, skulle ha sovit hos jocke men han spelar istället. Men visar iallafall det jag köpte idag. 

 

     

Av amanda pettersson - 27 december 2012 12:14


Hejsan, igår var jag och mamma i karlstad och shoppade lite, 

jag fick med mig en del hem faktiskt, mer än jag trodde men fick inte med mig några stövlar som jag hade hoppats på tyvärr, men det får bli en annangång!

Vi va där i flera timmar, kom dit vid 11 ungefär & va hemma vid 5-6. 

Så tänkte visa allt jag köpte här nu, endel bilder är ihop men det är bara för att man ska se bättre, + baksidan på en tröja. 

 

                 

Av amanda pettersson - 25 december 2012 13:15


Hej, hann inte skriva igår eftersom jag inte var vid datorn på hela dagen så tänkte berätta lite nu & visa mina julklappar.

 

Dagen började med frukost hos kusinerna med släkten vid halv 10, så var vi där till typ 12, åt frukost & öppnade julklappar.

Sen åkte jag hem en stund, jag & mamma öppnade några julklappar här innan jag skulle vidare till pappa & fira lite jul där, av mamma fick jag godis, smink & en kofta. Hos pappa fick jag & jocke fika och jag fick pengar & en ny telefon.

Sen vidare hem igen för att äta här hemma med mamma, jocke, min bror, hans tjej och hennes son. Det var jätte god mat som vi fick, potatisgratäng, köttbullar mm..

Sen öppnade vi julklappar här, då jag fick en dator, en berlock & tofflor.

Sen satt vi bara och pratade lite, så kom mormor och då var det dax för mig och jocke att åka hem till honom och fira lite jul där bara han & jag, Fick ett jätte fint armband med 2 hjärtan, på det ena står det Amanda och på det andra Joakim. 

Sen kolla vi på film, kommer inte ihåg vad den hette men bra var den, sen la vi oss och spelade lite, sen sov vi, jag somna väldigt fort, va så otroligt trött igår..

Men jag har haft en underbart ttrevlig julafton, hoppas ni som läser också haft det! & nu kommer det lite bilder på endel jag fått, tänkte skriva vad det är också. 

 

   

Av amanda pettersson - 18 december 2012 15:21


Hejsan, tyckte att det var dax för ett tips igen, denna gång tänkte jag tipsa om en sminkblogg som drivs av en tjej som heter Linda Hallberg, läser hennes blogg dagligen då den är otroligt bra och väldigt inspererande, hon gör både avancerade och lätta sminkningar som man kan göra själv, hon tipsar även om vissa produkter och visar resultat. så om du vill gå in på hennes blogg och bli inspererad till vardags, fest, eller vad som helst, så finns den här!

4 bilder från hennes blogg nedanför.

 

 

Av amanda pettersson - 17 december 2012 16:23


Hejsan, idag efter skolan drog jag till stan med Marcus, där jag köpte en ring som jag har spanat in länge, den var sänkt i priset till 149kr, på ur&penn. (bild)

Sen gick vi och delade på en pizza för jag va hungrig då jag kom direkt från skolan.

Köpte även en till julklapp, denna gång till mamsen..

& nu ligger jag i sängen under 2 täcken och fryser eftersom elementen och hyresvärden inte är som dom ska, så det är väldigt kallt här inne, menmen väntar på att mamma ska komma hem, skulle följa med henne till coop där jag även ska köpa med lite grönsaker

osv till jocke för vi ska göra tacos. Så skriver nog inget ner idag, tror inte jag hinner det innan jag ska sussa. Så vi hörs nog imorgon, puss.

 

 

Av amanda pettersson - 16 december 2012 20:15



 

Av amanda pettersson - 16 december 2012 19:31


Hejsan, har varit i karlskoga idag med mamma, vi skulle egntligen ha åkt igår men det blev inte så pga vädret. Har sovit hos jocke hela helgen så imorse hämtade hon mig vid 10 ungefär så åkte vi, tyvärr finns det ju inte så mycket affärer där, men vi va där i flera timmar ändå, åkte till några äffärer lite längre bort också, jag fick med mig en klänning att ha på julafton och ett läppstift, som det kommer bild på, + att jag köpte lite mer julklappar, kunde inte låta bli, så har köpt mycket nu, 11 paket till jocke nu, haha men det är kul att ge bort saker, så nu hoppas jag bara att han blir glad! & nu ska jag nog lägga mig i sängen och kolla film,

jocke ville inte komma och sova idag. 

Det kanske blir en bättre bild på läppstiftet imorgon om någon är intresserad,

det är inte alls samma färg som på bilden.

 

 

 


Av amanda pettersson - 12 december 2012 22:45


Hej igen, tänkte göra ett inlägg innan jag går & lägger mig & visa mitt nya armband som jag köpte förut för bara 49kr, hittade äntligen ett armband som satt bra på armen, kan vara för att det va på barn, men jag tyckte det va fint ändå, så jag är väldigt nöjd, har haft det på mig hela tiden sen jag köpte det!

Jag köpte det på smycka, märket är pearls for girls

det finns massa fint från det märket!

 

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards