petterssoonamanda

Alla inlägg under november 2012

Av amanda pettersson - 24 november 2012 17:24


Hej, tänkte berätta om en bok som jag läser just nu, den heter varför gråter inte emma, det handlar om morden i arboga om ni kommer ihåg dom? Svartsjuka ex flickvännen som misshandlade mamman och dödade hennes 2 barn Max & Saga, jag rekommenderar denna bok till alla faktiskt, har ännu inte läst ut boken, men den är otroligt bra, man vill aldrig sluta läsa, dock så är den hemskt också, och spännande, det är mamman själv som har skrivit boken, hon heter Emma Jangestig, om ni söker på google så kommer ni hitta massor om morden, det är en hemsk & sann historia. 

 

Jag förstår inte alls hur någon kan göra såhär mot någon, och speciellt inte mot små barn, som är helt oskyldiga!

Max var bara 3,5 år & Saga 1,5 år.

Förstår inte hur det kan finnas så hemska människor här i världen..

Så jag tycker verkligen att alla ska läsa denna bok, den får en att tänka om, och förstå att man måste ta vara på tiden man har tillsammans, för när som helst kan det ta slut, som för Max & Saga, helt plötsligt plingade det på dörren och några minuter senare var dom borta. Ni kommer inte ångra er om ni läser den. 

 

 

Av amanda pettersson - 20 november 2012 22:35


Hejsan, Har gjort om här på bloggen, bytt header och bakgrund, eftersom det närmar sig snö och vinter tyckte jag att det passade med en bakgrund med snöflingor, & jag är ganska nöjd, vill ha en annan header helst, med en bild, men har inte tagit tag i det än och fixat fina kort..


& idag har jag varit i skolan till kvart i 12 som varjedag, så hem och äta lite, packa ner datorn och alla läxor och gick till jocke i regnet, men han va snäll och mötte mig iallafall, så gjorde jag läxor lite tills datorn dampa loss och jag inte kunde göra nått i dokumenten som jag skulle skicka in till min lärare, typiskt.. & vid 8 ungefär åkte jag hem för att han va trött och ville sova, och ända sen jag kom hem så har jag fixat bloggen. 


Tänkte lägga in 2 bilder på mig och gosen också, egentligen fick jag inte lägga upp den ena för att han ska fjanta sig och kolla i kors, men den kommer upp ändå!

 

 

Av amanda pettersson - 14 november 2012 14:32


Hej, kan ju börja med att säga att jag har testat alldeles för mycket volym grejer till läpparna, ingen har funkat, har testat i affären så man inte slösar bort 200kr eller mer.

Men denhär gången beställde jag, produkten kostade 35kr, + att det är frifrakt just nu därifrån jag köpte, och jag är super nöjd, det gjorde ganska ont, det stack och brände, men det gick över, och resultatet syntes väldigt väl faktiskt, så jag rekommenderas absolut denna!

Så jag tänkte visa bilder på resultatet, & prudukten finns här!

 

Före;                                      Efter;

 

Av amanda pettersson - 13 november 2012 21:31


Hejsan, idag blev det ingen skola för mig, hade riktigt ont i magen imorse..

Så idag har jag bara tagit det lugnt med min sötis, vi har kollat tv & ätit mat.

& nu kom jag nyss hem från att ha handlat och hämtat ut ett paket,

paketet innehållde ett läppsyl/läppglans, som gör läpparna

mjuka, fina och gör dom större.

Har inte testat det än, ska göra det imorgon, då blir det bilder och länk.



 


Av amanda pettersson - 9 november 2012 16:43


 


-

Av amanda pettersson - 9 november 2012 14:45


Hej, nu var det ett tag sen jag skrev här, men har varit dålig i veckan, & då har jag inte orkar skreve, har inte haft nått att skriva om heller eftersom jag inte gjort nått, & igår när jag blev bättre så skulle jag till tandläkaren och få ännu mer räls på tänderna, eftersom jag inte hade på alla tänder, och så gjorde hon om endel fästen. 

Så idag har jag legat och haft ont hela dagen, har knappt sovit nått inatt pga tänderna, vaknat flera gånger av att ha råkat slagit i dom i varann, ni som har/haft tandställning förstår nog vad jag menar..

Så har varit riktigt plågad sen igår, har bara ätit gröt.. Åkte till jocke igår efter tandis oxå, hjälpte han med maten och så kolla vi på film och låg och gosa i soffan, & satt på toan och kollade på när han badade och försökte prata med mig under vattnet.. haha. Som det blir bilder på..


& om en liten stund när jag fixat min läxa och nått att äta kommer fler bilder på mitt rum, denna gång blir det på mina byråer!


 


Av amanda pettersson - 4 november 2012 22:14


Min dag igår va hur bra som helst, Marcus kom hit vid 5 typ & vi sminka oss tillsammans, så kom sosso & jag hjälpte henne lite, så gick vi vidare till Marcus där det blev en liten förfest, & vid 9-10 drog vi till bells, först satt vi & prata lite innan allt folk kom, sen dansa vi typ resten av kvällen, vilket va kul, förutom att alla buttar så mycket så man flyger runt hela tiden, men man får väl försöka butta tillbaka antar jag, 

Så skulle vi hem vid 1 typ, då gick vi först t lyran, sen blev jag & Sosso hungriga, drog till statoil & köpte mos med ketchup, sen hem till jocke & vänta där utanför i typ 2 timmar innan han kom hem, & det va inte så jätte varmt med mina kläder, så jag va rätt kall när jag äntligen fick komma in, & så gick vi & la oss vid 6 imorse, jag somna typ direkt, & så gick vi upp vid 12.

 

Så åkte jag hem vid 2 ungefär, & sen åkte jag tillbaka till honom vid 6 & så har vi pratat hela kvällen tills jag åkte hem, & då åkte jag hem & gjorde varm Oboy & ost mackor, & nu sitter jag i min säng med en cola & en påse med godis, Lyssnar på musik också innan jag ska sätta på hart of dixie på datorn, men ville skriva här först, så har jag faktiskt 9 bilder att visa er från igår.

Dock så är bilderna väldigt små, för jag har gjort ett collage, men om ni klickar på bilden så blir den större!   

 

 

 

Av amanda pettersson - 4 november 2012 15:12


Vad önskar du dig mest i hela världen? - Pengar & lycka.


Har du någongång stönat fel namn under sex? - Nej, brukar inte stöna namn.


Hur ofta vill du ha sex på en vecka? - Det är olika, minst 2-3 gånger.


Nu när du har kille, har du känslor för någon annan? - absolut inte!


Är du smyg kär i någon annan? - nej det är jag inte. 


Vad är det finaste du har i ditt liv just nu? - Just nu.. Familjen, vännerna & pojkvännen såklart.


Vilken är den sexigaste outfiten som du känner dig mest självsäker i? - Jadu, förstod inte riktigt frågan? Men jeans & en fin topp? ;s


Vad har alla dina skor kostat dig? - Haha.. Jadu, för mycket!


Vad gör du på helgerna & vardagarna? - På helgerna har jag myskväll med pojkvännen eller är ute på krogen, eller bara dricker lite med några kompisar. På vardagarna går jag ju i skolan, fikar, går på stan, träffar folk, är med min pojk.


5 bloggar du läser dagligen? - 

Matilda drysén Elin sten, Alexandra pongwan, kenzas, & Paulas


5 personer du kan berätta allt för? - Jocke, Marcus, Alexandra, Mamma & Emma.


5 snyggaste tjejerna i kristinehamn? - Jadu, den va svår..  Alexandra, Elin Sten, Sosso, Emma & Mamma.


5 snyggaste killarna i kristinehamn? - Måste tyvärr säga på den här frågan att jag inte vet någon snygg kille här i kristinehamn förutom Jocke.


Min bästa vän? - Har ingen som jag kan kalla min bästa vän, alla mina vänner är mina bästa vänner, + min mamma & Jocke. 


Hur träffades du & din pojkvän? - vi träffades genom hans kusin som jag kände då osv, så frågade jag vem han var så fick jag veta, så började han skriva till mig på msn, så träffades vi på endel fester & ute på kvällarna & så fick han mitt nummer & vi smsade hela tiden, tills vi en kväll bestämde för att träffas, och så prata vi massor & sen fortsatte det så..


Hur kom det sig att det blev ni två? - Det bara blev så, det va en tjej som frågade honom om vi var tillsammans & så skrev han till mig och frågade vad han skulle säga, & jag valde att chansa på honom så jag sa att han skulle säga ja, & då blev vi tillsammans, den 31 juli 2010.


kan du inte svara i ett videoinlägg? - Nej tyvärr, har inte riktigt lärt mig hur det funkar än.


Kommer du verkligen svara ärligt på allt? - Självklart!


Om du skulle ändra något på din pojkvän, vad skulle det vara? - Att han inte var så omogen ibland, men inte för mogen, älskar att han är barnslig, men ibland blir det för omoget.


Älskar du verkligen din kille eller är du rädd för att bli forever alone? - Klart jag älskar honom, & vem vill vara ensam?


Vad gör du helst för ställning när du ska ha sex? - Måste nog säga doggy på den.


Hur många har du haft sex med? - 3.


Hur länge har du & din pojkvän varit tillsammans? 2 år & 4 månader, alltså 28 månader, om jag har räknat rätt.


Har du gjort något du verkligen ångrar? vad isåfall. - Jag ångrar att jag va så otroligt dum & så lättlurad en gång i tiden, ångrar den personen överhuvudtaget & allt dumt jag gjorde mot alla andra pga honom.


Vem är den bästa du haft sex med? - Jocke, helt klart!


När blev du av med din oskuld? - När jag var 14. 



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards