petterssoonamanda

Alla inlägg den 10 februari 2013

Av amanda pettersson - 10 februari 2013 15:08


hej, idag tänkte jag berätta om en sida på nätet som heter Våga Anm'äl, där det finns tjejer i alla åldrar som berättar sin historia om övergrepp & våldtäkt.. Ni kanske har läst det senaste om en tjej som blev våldtagen av 5 män, hennes syster berättar om denna hemska händelsen i ett program på tv4, som jag tänkte visa i en video i slutet av inlägget.

Systern heter Fanny och har en blogg där hon skriver om händelsen, den kan du läsa här.

Jag tycker personligen att dethär är hemskt, sånna personen förtjänar inte att finnas, jag förstår inte hur man kan vilja göra så mot någon, det är så otroligt fegt och skämmigt!

 

Så jag vill uppmuntra alla er som läser som har varit med om dethär, ANMÄL & gå in på sidan som jag länkade i början av inlägget, läs om andras berättelser & få hjälp, ta hjälp av andra och kanske även hjälpa andra, du också, men våga anmäl & våga berätta din historia.

 

Sånna här saker händer alldeles för ofta, jag håller med om det Fanny säger i videon, om alla bara satt ner foten och visade att det INTE ÄR OKEJ så kanske det skulle bli bättre, det är en riktigt hemsk sak att gå igenom, ingen förtjänar detta.. '

 

Jag blir så ledsen när jag läser om alla tjejer som har varit med om detta, jag har själv aldrig varit med om det, men jag kan tänka mig känslan, rädslan & alla tankar som forsar genom huvudet.. Alla borde gå in på våga anmäl sidan, inte bara ni som varit med om detta, endel ser inte & förstår inte hur ofta det faktiskt händer & hur det kan förändra ens liv på bara några minuter, 

 

& det sista jag vill säga är, va alltid försiktig när ni är ute och går, kolla er om flera gånger men viktigast av allt, va inte rädd, Gå där det är mest människor så att du inte är ensam, men var aldrig rädd,. & om det skulle hända någon, eller har hänt, hoppas ni har eller kommer änmäla,

Jag tror det kan ändra otroligt mycket...

 

http://www.tv4play.se/program/efter-tio?video_id=2269683

Ovido - Quiz & Flashcards